fredag den 28. september 2012

Chokolade cupcakes



Chokolade cupcakes

Jeg har brugt:

200 gram blødt smør
4 æg
400 gram sukker
4 dl. mælk
4 tsk vanillesukker
400 gram mel
80 gram kakaopulver
4 tsk bagepulver

Smør og sukker har jeg pisket sammen, så tilsatte jeg et æg ad gangen og vanillesukkeret.
Mel, bagepulver og kakaopulver blandede jeg i en skål og sigtede i dejen skiftevis med mælken. Piskede med håndmixeren til jævn og samlet masse mellem hver gang jeg puttede mælk eller mel-blanding i.

Nu bager de i ovnen ved 175 grader i 23 minutter, de små regner jeg med skal have mellem 15 og 20 minutter. Når de er afkølede skal de toppes med Hindbærmousse og Vanillefrosting. Det blev en ret stor portion, jeg fik 24 almindelige cupcakes og 24 små cupcakes ud af denne portion.


Mums de ser gode ud efter 20 minutter, men de får lige 3 minutter mere :)


Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Print venligt