tirsdag den 25. september 2012

Hvid chokoladebar med knas - Crunch



I dag er en fridag fra arbejdet, og når nu jeg har fri, så har Caspar fri fra förskolan. Men lige i dag skal de have taget gruppe billedet om så han er afsted her til formiddag. Kl. 11 henter jeg ham igen, og så skal der hygges.

Min lille plan er at vi skal hygge i køkkenet med Crunch og måske også en roulade. Jeg har fundet en opskrift på roulade som jeg ikke har prøvet før, så nu må det afprøves.

Opskriften på Crunch, altså den hvide chokoladebar man kan købe i Danmark med knas. Mums vi synes rigtigt godt om den, men af uforståelige årsager kan jeg ikke finde den her i Sverige, så hvorfor ikke lave den selv?

Du skal bruge:

200 gram hvid chokolade
2 dl Rice Krispies


Jeps det var alt :) mere skal der ikke til.

Den hvide chokolade smelter du. 
Jeg er så heldig at have en elektrisk chokolade smelter, men almindeligt vandbad fungerer lige så fint.


Når chokoladen er smeltet blandes den med Rice Krispies i en skål




Jeg har flere forskellige forme, den øverste er en Wilton og nok min favorit og den bliver det i dag.




Så skal de køles af og størkne. Når jeg er rigtigt utålmodig sætter jeg dem en tur i køleskabet.


Velbekomme

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Print venligt