lørdag den 17. maj 2014

Nem smørcreme (god til opsmøring)



Stod i går og skulle smøre Caspars Ben10 fødselsdagskage op og min IMBC ville altså ikke piskes op igen, efter at have været på køl. Jeg har en teori om at det var fordi den var for koldt, og derfor bare slog væden fra smørret ud men hvad ved jeg? Kunne uden tvivl konstatere at den ikke duede og at der måtte en lidt hurtig løsning til at rede dagen.

Jeg fandt en opskrift på en palminsmørcreme, men palmin havde jeg selvfølgeligt ikke, for det er ikke lige noget jeg sådan plejer at bruge, men Smør, det havde jeg. Så jeg byttede palmin ud med smør og gav det et forsøg. Det blev super godt, den var vildt nem at arbejde med og afgav ikke væske til fondanten, så puha for en gangs skyld, så blev nødløsningen et hit :) og derfor skal den opskrift selvfølgeligt gemmes til en anden god gang.

160 gram smør
300 gram flormelis
2 spsk mælk
2 spsk vaniljesukker.

Pisk og smør på.
Kram

4 kommentarer:

  1. Ved ikke om du når at se denne inden jeg skal smøre min lagkage op...
    Men der var en veninde der sagde til mig at smørcremen kunne ætse fondanten....
    Jeg har købt fondant fra Odense marcipan da det er første gang - som i aller aller aller første gang - jeg skal prøve det og så skulle det gerne lykkedes. Kan jeg smøre min kage med den udgave af smørcreme og så putte fondant på i aften (skal bruge kagen i morgen eftermiddag) eller skal jeg vente til i morgen?? Jeg har jordbær-cheesemousse og toblerone-creme i.

    Mvh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina

      Jeg ville absolut bruge denne som opsmøring til den kombination. Men jeg ville kun smøre op i aften og så vente til i morgen med at ligge fondanten på. Ellers skal du sørge for at kagen står køligt uden for meget fugt. Hvis du vil have den over natten i køleskab så stil en køkkenrulle ved siden af.

      Det er frugtsyre som ætser fondanten og derfor man skal sørge for at få kapslet alle mousserne ind med opskæring.

      Undskyld det lidt korte svar. Men jeg er på tablet fra en fødselsdagsfest.

      Hilsen Mette

      Slet
  2. Hej
    Jeg ville bare lige spørge om hvor stor din kage var i diameter?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Amalie,
      kagen var 24 cm i diameter.
      mvh Mette

      Slet

Print venligt