mandag den 2. februar 2015

Boller med hvid hvede, solsikke og skyr


Jo men selvfølgeligt skulle min søde mand og jeg da også forsøge os med det her sunde Skyr som alle siger fantastiske ting om. Og hjem bragte vi en (EN) bøtte for nu skulle vi med på sundhedsvognen!!

Jo, hvad skal jeg sige. ??!! ?? Vi er ikke gået hen og blevet afhængige af denne Islandske yoghurt. Lennart måtte opgive sit forsøg, hvorefter jeg forsøgte at blande det med mit jordbær-mums, men ak nej, heller ikke det kunne jeg få til at blive et hit. Det er for syrligt, alt for syrligt. Så hvis jeg skulle spæde nok jordbær-mums i til at jeg (og jeg elsker ting sødt) kunne spise det; så regner jeg med, at det helt holdt op med, at være sundt !!

Derfor skulle jeg finde på noget andet at bruge denne magiske Skyr til. Det blev de her boller med hvid hvede, ristede solsikkekerner og Skyr. Opskriften fandt jeg på Fakta's hjemmeside mener jeg.

Ingredienser:
100 g solsikkekerner
10 g gær
1 dl æblejuice
2 dl skyr
2 dl yoghurt (cheasy vanilje)
1 spsk oliven olie
1 spsk flydende honning
250 g hvedemel
250 g hvid hvede
1 spsk salt











































Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Print venligt