lørdag den 31. januar 2015

Mazarinbund - fra Michelle



Det her er familiens nye favorit Mazarinbund med chokolade og en jordbærmousse på hvid chokolade. Den er en værre kaloriebombe, men den er SKØN.

Til mazarinen skal du bruge:
200 gram marcipan
200 gram smør
175 gram sukker
4 æg
50 gram hvedemel

100 gram mørk chokolade til at pensle på efter de er bagt.

Marcipanen burde sikkert rives på et groft rivejern, det tænkte jeg jo ikke lige på, og derfor havde jeg et stort arbejde med at få den mikset ordentligt sammen med de andre ingredienser.



I hvert fald så skal marcipan og sukker blandes, smørret smelter jeg, det behøver man ikke hvis man er smart nok til at tage smørret ud i god tid så den er blød og medgørlig.



Når smørret er pisket ned i marcipan og sukker tilsættes 1 æg ad gangen.



Og det hele piskes sammen til sidst kommer du hvedemelet i.

Ud af denne portion får jeg 12 store enkelt portions tærter. Formene er smurt med lidt smør.



Efter 15 - 20 minutter i ovnen ven 175 grader (afhænger af hvilken ovn de kommer i) så kommer de ud og er så fine.


Så er det valgfrit hvad man vil gøre herefter. Jeg smelter gerne mørk chokolade og pensler på dem. Så laver jeg en lækker topping og sætter ovenpå. Men faktisk vil jeg vove den vilde påstand at de kan spises bare med chokoladen op. 

474 kcal koster denne i regnskabet inden du kommer fyld på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Print venligt