mandag den 24. december 2012

Mandelnougat

Denne jul har vi lavet lidt chokolade, denne lille lækre bid var en absolut favorit.

Du skal bruge:
250 gram nougat
125 gram mørk chokolade
1/4 dl rørsukker
50 gram mandelflager

Mandlerne lavede vi selv, ved at smutte dem og så en tur i maskinen så de blev skåret i skiver. Så blev de ristet på panden til de var gyldenbrune.



Jeg smeltede nougaten over vandbad, mens jeg hakkede chokoladen rimeligt fint. Da nougaten var smeltet kom jeg chokoladen i så den også kunne smelte med. Da chokoladen var smeltet kom jeg sukker i og blandede det rigtigt godt. Til slut kom jeg mandlerne i og blandede det sammen.




Da det var godt blandet, kom jeg chokolademassen i små forme og lod det afkøle.
Jeg havde ikke forme nok! Så resten fik lov at afkøle og stivne i en brødform som jeg havde beklædt med bagepapir. Derefter blev de skåret i rustikke stykker, og spist inden fotografen nåede frem ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Print venligt