søndag den 14. juni 2015

Gulerodskage, lyder lidt for sundt til at være godt!







Det er ingen hemmelighed, at jeg ikke bryder mig meget om frugter eller grønsager i kage. Og netop derfor har jeg aldrig kastet mig ud i et projekt som dette, før i dag. Men i dag er Wilmer på besøg, og Wilmer kan ikke tåle mælk og mælkeproteiner. Derfor googlede jeg mælkefri kager og fandt denne opskrift, i et dameblad. Jeg beklager, jeg kan ikke huske hvilket (Hennes Verden måske), jeg skrev bare ingredienserne ned og gik i køkkenet med Caro (dagens fotograf).

Ingredienser:

225 gram brun farin
1 tsk vaniljesukker
1½ dl neutral olie (jeg brugte solsikke)
3 æg
275 gram revet gulerod.
200 gram mel
10 gram bagepulver
3 gram natron
1 tsk salt
1½ tsk kanel
40 gram hakkede hasselnødder



Gulerødder, brun farin, æg, vaniljesukker og olie blandes. 

Herefter blandes mel, bagepulver, natron, kanel og salt i. 

Til sidst blandes de hakkede nødder i.


Formene har jeg bagepapir i bunden, penslet dem med flydende margarine og drysset dem med mel. 






Nu bager jeg dem ved varmluft 150 grader til de er færdige. Formene har jo lidt forskellig størrelse, så jeg afventer lige endelige bagetider, men forventer at de små skal have 30 minutter og den store omkring 40-45 minutter. Dette afhænger så meget af din ovn, så prøv dig frem. Det er med vilje at jeg vælger en lav temperatur i længere tid, for at få kagerne til at hæve så jævnt som muligt. Det var ikke det som stod i opskriften, faktisk kan jeg ikke lige huske hvad der stod i bageanvisningerne men dette ser ud til at være gået ret godt.

Jeg forstiller mig at Wilmers kage skal have Italiensk marengs på og og ingen fyld. De øvrige skal have marshmallowfyld i og noget glasur på toppen. Lyder det godt?






Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Print venligt