lørdag den 28. marts 2015

Inspiration fra en Brøndkarse



Okay når man vælger at arbejde i en lufthavn, så vælger man jo også at have lidt tossede arbejdstider og i dag var sådan en tosset dag! Jeg skulle nemlig for første gang i flere år møde kl. 6, hvilket gjorde at min mobiltelefon gav lyd fra sig allerede kl. 3:45!! Jeps tidligt, selv for et morgenmenneske som mig.

Ja ja men dagen gik fint og efter arbejdet bestemmer jeg mig for at tage forbi Superbrugsen for at handle og finde lidt inspiration til aftensmaden. OG det fandt jeg. Først kommer jeg ind til fine bøffer af entrecote, haps ned i kurven. Og så står den der. Smuk grøn Brøndkarse og på siden står der:


Så gik jeg igang med at skaffe melon og asparges, og chili.

Da jeg kom hjem havde jeg så ikke lige nogen mandler, men nogen skønne jordnødder, og da jeg smagte på chili'en, ja der brændte jeg tungen og så videre så min opskrift på denne skønne salat blev.

½ cantaloupe melon
2 bøtter brøndkarse
1 bundt asparges
150 gram jordnødder
Soya (kikkoman)


Melonen skrælles og skæres i små stykker
Brøndkarsen klippes af, lægges i koldt vand for at få alt jorden væk fra bladene. Bladede nippes af, eller den hakkes. Som man vil.
Jordnødderne ristes i en gryde, når de er godt ristede hældes der soya over og de blandes. Jeg fik nok lidt for lidt soya på, så mere til næste gang. Så prøv dig frem.

Set i bakspejlet skulle chili'en have været i for at give salaten lidt kandt. Den blev meget god, men chili'en havde med sikkerhed givet et godt pift til den.

Husk at nødderne skal være afkølede inden de kommer i salaten.

Velbekomme




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Print venligt