mandag den 16. marts 2015

Victoria Sandwich - Checkerboard Cake


En Engelsk klassiker som jeg bruger ret alternativt. Jeg må indrømme, at jeg ikke helt gør som de gør i England, men den er god, og en god kage til at stable fordi den er dejlig fast i det,uden at blive tør og solid.

Opskriften er:

500 gram blødt smør
500 gram sukker
500 gram selvhævende mel
5 tsk bagepulver (25 gram)
9 store æg eller 10 mellem

Forvarm ovnen til 180 grader, gør dine forme klar, smør dem, og hvis de ikke er slip-let, så bagepapir i bunden.


Jeg bruger disse fordi jeg bruger opskriften til Checkerboard cake. Og portionen er så stor, netop fordi der skal være nok til alle tre forme.

Smør og sukker piskes godt sammen, bland den selvhævende mel og bagepulver, pisk det med i og tilsæt æggene mens maskinen pisker. Opdel dejen i tre dybe tallerkener og tilsæt farvepasta. PAS PÅ, det farver helt vildt meget.

Bag i ovnen til den er færdig. Det er så skønt at læse det!!!!! Nej bag dem først 30 minutter, det er nok ikke helt nok. Så test med en træpind, og tag den ud når den er færdig. Toppen skæres af efter de er kølet lidt, lad bare kagen køle af i formen.

Nu til det sjove. Kagen skal stables, i den rigtige rækkefølge ;)



Jeg bruger IMBC til at binde det hele sammen. og pynter den ikke så meget. Jeg synes det er sjovt med en enkel kage som så eksplodere i farver når den bliver skåret.



Tip:
Den inderste kerne kan undlades, og kagen fyldes med MM's så de vælter ud når den skæres.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Print venligt