torsdag den 29. januar 2015

Kaloriebombe med hvid chokolade og lakrids

Denne himmelske kaloriebombe blev dagens fy :)

Dog vil jeg sige at jeg ikke har været vildt kaloriekriminel endnu, for jeg har fået kage for 60 kcal i skrivende stund. De 60 var til gengæld fantastiske, og jeg er vildt glad for at jeg kun tog et lille stykke med. Det hjælper unægteligt på ikke at gå fuldstændigt kage-amok.

Ingredienser i denne konfekt-agtige kage er:

150 gram smør
150 gram hvid chokolade
15 gram canderel (eller 150 gram sukker)
3 æg
20 gram lakridspulver
100 gram mandelmel

Start med at tænde ovnen på 175 grader

Smelt smørret med den hvide chokolade i en lille gryde.

Mens det smelter piskes æg, lakrids og canderel sammen.

Når smørret og chokoladen er smeltet, så piskes det i æggeblandingen, til sidst sigtede jeg mandelmelet i dejen og vendte det i.

Jeg valgte en bradepande, som jeg lagde bagepapir i. Bagte kagen i 40 minutter og tog den ud. Den var stadig lidt blød inden i, og faktisk tror jeg godt den kunne være kommet ud 5 minutter før.

I denne samlede portion er der 6000 kcal. og det er rigtigt mange. Men kagen smager af rigtigt meget, så man kan "nøjes" med et lille stykke.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Print venligt