torsdag den 1. januar 2015

Velkommen år 2015


Lige et lille billede af vores sidste dessert i år 2014. Det var en dejlig måde at forlade et ellers rigtigt godt år i vores lille familie. Et år hvor vi bød et nyt medlem af familien velkommen, og begge børn fik nye skoler. På mad og kage siden, blev det ikke det vildeste, men jeg kom på chokolade kursus, og det var vildt skønt.

I morgen tager jeg til Struer for at komme i gang med en lidt sundere livsstil, både med sundere mad og mere motion. Det bliver spændende, og jeg skal nok vende tilbage med sunde retter, hvis jeg altså lærer noget deroppe ;)

Vores Nytårs middag var helt fantastisk, og vanen tro, fik vi spist og hygget.

Sen frokost blev Caspars oksekødssuppe. Den lavede Caspar og jeg den 30. december og den var fantastisk. Men det bedste ved den, var at Caspar fandt ud af at han kan lave mad, og det smager skønt. Han skal nok vende tilbage til køkkenet og kokkerere mere med mig, og jeg glæder mig allerede.

Middagen var 3 salater med små smørbagte kartofler og lækre bøffer fra Henrik i Svedala (entrecote). Åh jo, en lille champignon sauce til. Mums siger jeg bare.

Desserten var frugtsalat med råcreme og chokolade stykker.

Råcremen lavede vi af 2 æggeblommer pisket med 1 dl sukker og 1 lille spiseske vaniljesukker (en vaniljestang havde været bedre, men opskriften sagde vaniljesukker) det piskede Caroline længe, mens jeg piskede 5 dl fløde til blødt skum. Til sidst blandede vi det med en dejskraber og så var det klart. Mums,

Rigtigt godt nytår.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Print venligt